مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 05:052021-11-16سياسي

300 خانه تاریخی در اهواز وجود دارد/وجود 337 هکتار بافت تاریخی


کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز با رییس میراث فرهنگی شهرستان اهواز و تعدادی از فعالان در این حوزه نشستی را برگزار کرد و مسائل مربوط به میراث فرهنگی اهواز مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رییس میراث فرهنگی اهواز شامگاه دوشنبه در این نشست با ارائه گزارشی مصور اظهار کرد: در اهواز 337 هکتار بافت تاریخی با بیش از 300 پلاک خانه تاریخی وجود دارد.

تبار قریب افزود: شهرداری برای صدور پروانه ساخت از میراث فرهنگی استعلام نمی گیرد و همین امر باعثِ تخریب تعداد زیادی از خانه های تاریخی در اهواز شده است.

وی گفت: هدف ما حفظ و احیای بافت تاریخی است که از پیامدهای آن می توان به ارزش افزوده به مناطق بافت تاریخی و ایجاد اشتغال اشاره کرد.

رییس میراث فرهنگی اهواز یادآور شد: انتظار می رود که شهرداری برای سازندگان هتل های پنج ستاره بسته های تشویقی در نظر بگیرند و با اتحاد میان همه سازمان های مربوطه بتوانیم قدم مثبتی را در این زمینه برداریم.

قریب همچنین گزارش مفصلی از ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی اهواز را برای اعضای کمیسیون فرهنگی شهرداری ارائه کرد.

راه اندازی انواع موزه ها در اهواز مجتبی گهستونی از فعالان میراث فرهنگی خوزستان در این جلسه ضمن تأکید بر نام و یاد عزت الله نگهبان پدر علم باستان شناسی ایران به تلاش ها و کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 خانه تاریخی در اهواز وجود دارد/وجود 337 هکتار بافت تاریخی

300 خانه تاریخی در اهواز وجود دارد/وجود 337 هکتار بافت تاریخی