مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 17:252021-11-15سياسي

قداست قم بخاطر دین داری مردم بوده است


استاد حوزه علمیه با اشاره به جایگاه قم گفت: حضرت معصومه(س) به خاطر دین داری اهل قم این شهر را انتخاب کردند و در روایت داریم که زمین به مردمش قداست نمی دهد بلکه این اعمال صالح است که به خاک قداست می دهد و اگر وضعیت عفاف و حجاب قم درست نشود قداست قم هم خدشه دار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در سخنرانی شب رحلت شهادت گونه حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: ما امام زادگان جلیل القدر زیادی داریم ولی حضرت معصومه(س) در قله جلالت امام زادگان قرار دارد.

وی با بیان اینکه امام زادگان از نظر جلالت به 5 دسته تقسیم می شوند، گفت: دسته اول امام زادگانی هستند که هیچ جلالتی نداشتند یعنی فرزند امام بودند ولی مسیر امامان را ادامه ندادند؛ مانند برادر حضرت معصومه(س) که به زید النار مشهور بود و در مدینه فتنه برپا کرد و خانه های مردم را آتش زد و به قدری بد بود که وقتی به دعوت مأمون در مجلسی که امام رضا(ع) حضور داشتند دعوت شد و به ایشان سلام کرد، امام رضا جواب سلام او را ندادند و او را شماتت کردند.

استاد را در کربلا زیارت کرده است.

وی ادامه داد: دسته پنجم امام زادگانی هستند که جلالت قدر و مزارشان معلوم است و یک امام راجع به زیارتشان سفارش کرده و زیارتنامه هم از طرف معصوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قداست قم بخاطر دین داری مردم بوده است

قداست قم بخاطر دین داری مردم بوده است