مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 15:252021-11-15سياسي

دستور توقف بازنگری بافت شیراز را بدهید


جامعه تخصصی میراث فرهنگی از رییس جمهور تقاضا دارد تا با دستور توقف فوری طرح بازنگری بافت شیراز فرصت تأمل، چاره اندیشی و گفتگو با همگی ذینفعان و ذی نفوذان محلی و ملی فراهم شود.

- ، جمعی از اساتید دانشگاه و باستان شناسان در نامه ای خطاب به رییس جمهور درباره بافت تاریخی شیراز نوشته اند: حضرتعالی بر این نکته استحضار داشته و واقفید که خطاهای تصمیم گیران و متولیان ملی و محلی در طول سه دهه گذشته چه بر سر بافت پیرامون حرم مطهر رضوی آورده بود و چگونه باعث شد جریان اصیل زیارت جای خود را به جریان سوداگری زمین و تراکم فروشی بدهد.

همچنین در چند سال گذشته در جریان تلاش های علمی و مجاهدت های مدیریتی شکل گرفته به منظور تغییر رویکرد و تدوین طرح جدید بافت حریم رضوی هستید.

در شیراز 1400، از بافت پیرامونی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) و حضرت سید علاء الدین حسین (علیه السلام)، همان صدایی برخاسته که از مشهد 1387 به گوش می رسید.

طرحی در جریان است که عرصه ای فراخ و وسیع در مرکز بافت مذهبی _ تاریخی شهر را به بهانه ایجاد صحن و حیاط مرکزی هدف گرفته است.

لیکن در واقع قرار است جلوخان مجتمع های تجاری فاز اول طرحی باشد که در تمام این سال ها به سبب تعارض با زمینه فرهنگی، نتوانسته اند رونقی بیابند و مایه سرشکستگی طرفداران توسعه بولدوزری و فرمایشی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور توقف بازنگری بافت شیراز را بدهید

دستور توقف بازنگری بافت شیراز را بدهید