مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 14:152021-11-15سياسي

ذخیره 1200 نمونه خون بند ناف در بانک خون جهاد دانشگاهی لرستان


مسئول نمایندگی بانک خون بندناف رویان جهاد دانشگاهی لرستان گفت: دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان جهاد دانشگاهی لرستان با توجه به نیاز هم استانی ها تاکنون توانسته حدود 1200 نمونه خون بندناف نوزادان را ذخیره کند.

- ایسنا/لرستان مسئول نمایندگی بانک خون بندناف رویان جهاد دانشگاهی لرستان گفت: دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان جهاد دانشگاهی لرستان با توجه به نیاز هم استانی ها تاکنون توانسته حدود 1200 نمونه خون بندناف نوزادان را ذخیره کند.

زهرا صالحی نژاد، به مناسبت روز جهانی خون بندباف، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان جهاد دانشگاهی لرستان با توجه به نیاز هم استانی ها مدت 11 سال است که فعالیت خود را آغاز نموده و در این مدت توانسته حدود 1200 نمونه بندناف نوزادان را ذخیره کند، همچنین جهت رفاه حال هم استانی ها با آموزش خون گیر بومی این خدمات را در شهرستان های استان نیز فراهم کرده است.

وی ادامه داد: خون بندناف خونی است که در زمان زایمان به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می شود در صورتی که این خون حاوی سلول های بنیادی فراوانی است که توانایی تمایز و تکثیر بالایی دارند به طوری که با جایگزینی این سلول ها در بافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 1200 نمونه خون بند ناف در بانک خون جهاد دانشگاهی لرستان

ذخیره 1200 نمونه خون بند ناف در بانک خون جهاد دانشگاهی لرستان