مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 12:552021-11-15اجتماعي

چشمه سارهای دل انگیز قیروکارزین عجین شده با عطر و بوی شهدا


چشمه سرآسیاب یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری در استان فارس است که در شهرستان قیر و کارزین و در جوار شهدای گمنام این شهرستان قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قیروکارزین، چشمه به آب های زیرزمینی که خود به خود به سطح زمین راه پیدا می کنند گفته می شود و محل تلاقی سفره های زیرزمینی با سطح زمین است.

بسته به ثبات منبع آب، یک چشمه می تواند موقتی، دائمی یا خودجوش باشد و آب این چشمه ها به دلیل عبور از کارست ها و ماسه ها معمولا زلال، گوارا و قابل شرب هستند.

در سرتاسر ایران چشمه های زیبا و هیجان انگیز با طبیعتی سرسبز در اطراف آن وجود دارد که در فصول مختلف سال گردشگرانی را از نقاط مختلف به سوی خود جذب می کند؛ در این جا به معرفی یکی از این چشمه ها که چشمه سرآسیاب شهرستان قیر و کارزین می پردازیم.

این چشمه یکی از قدیمی ترین چشمه ها در این شهرستان است که در زمان های قدیم از آب این چشمه برای گرداندن چند آسیاب در این منطقه استفاده می شد و امروزه برای آبیاری زمین های کشاورزی شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد.

برای سفر به این منطقه زیبا فصل بهار را انتخاب کنید؛ چون بهترین زمان برای گردش در مناطق گرمسیری اواخر اسفندماه و اوایل فصل بهار است که آب و هوای معتدل و دلچسب دارند و مهم ترین دلیل برای داشتن سفری لذت بخش داشتن آب و هوای بکر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشمه سارهای دل انگیز قیروکارزین عجین شده با عطر و بوی شهدا

چشمه سارهای دل انگیز قیروکارزین عجین شده با عطر و بوی شهدا