مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 11:102021-11-15بين الملل

استولتنبرگ: حمله به کنگره آمریکا حمله به ارزش های اساسی ائتلاف ناتو بود


دبیرکل ائتلاف ناتو در مصاحبه ای گفت، حمله ششم ژانویه گذشته به ساختمان کنگره آمریکا حمله به ارزش های اساسی بزرگترین ائتلاف نظامی جهان بود.

- استولتنبرگ: حمله به کنگره آمریکا حمله به "ارزش های اساسی" ائتلاف ناتو بود دبیرکل ائتلاف ناتو در مصاحبه ای گفت، حمله ششم ژانویه گذشته به ساختمان کنگره آمریکا حمله به ارزش های اساسی بزرگترین ائتلاف نظامی جهان بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه ای با پایگاه آکسیوس که از محل مقر این ائتلاف در شهر بروکسل انجام داد، تصریح کرد: من آن حمله را به عنوان حمله ای به نهادهای دموکراتیک اساسی آمریکا و بنا براین حمله به ارزش های اساسی ناتو در نظر می گیرم.

او در ادامه این مصاحبه به مسائل مربوط به روسیه، ترکیه، افغانستان و چین پرداخت؛ اما به این که ناتو در صورت حمله چین به تایوان چه واکنشی نشان می دهد پاسخ نداد.

استولتنبرگ گفت به رغم عصبیتی که به هنگام نظاره وقایع ششم ژانویه گذشته داشته، همچنان به آینده آمریکا به عنوان یک دموکراسی لیبرال اعتقاد دارد.

او ادامه داد: من اطمینان دارم بزرگترین هم پیمان همچنان یک دموکراسی قدرتمند باقی خواهد ماند.

وی افزود: آمریکا تجربه دوران های سخت و بحران ها را قبلا داشته و همواره از آنها با تعهدی قدرتمند به نهادهای دموکراتیک بیرون آمده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استولتنبرگ: حمله به کنگره آمریکا حمله به ارزش های اساسی ائتلاف ناتو بود

استولتنبرگ: حمله به کنگره آمریکا حمله به ارزش های اساسی ائتلاف ناتو بود