مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 09:452021-11-15ورزشي

گونه جدید ماهی کشف شده به نام «علی دایی» ثبت شد


عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی گیلان گفت: گونه جدید ماهی کشف شده در ایران به نام «علی دایی» ثبت شد.

- رشت- عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی گیلان گفت: گونه جدید ماهی کشف شده در ایران به پاس خدمات بشردوستانه بعد از زلزله کرمانشاه علی دایی به نام وی ثبت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید حامد موسوی ثابت گفت: یک گروه تحقیقاتی ایرانی و آلمانی یک گونه جدید ماهی در ایران کشف و به نام علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم فوتبال ایران نامگذاری و ثبت شد.

وی افزود: این تحقیقات به مدت هشت ماه انجام شد، گفت: گونه جدید ماهی کشف شده از خانواده سیسوریده در ایران است که برای اولین بار به جهان علم معرفی شده است.

موسوی ثابت ادامه داد: با توجه به پراکنش این ماهیان در رودخانه های استان های غربی و جنوب غربی کشور، نام یک گونه از این ماهیان که در رودخانه سیمره زیست می کند، به پاس فعالیت های انسان دوستانه و میهن پرستانه فوتبالیست و مربی پرآوازه ایران بعد از زلزله کرمانشاه علی دایی نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری گونه های جدید برای احترام به مفاخر و بزرگان کاری مرسوم در علوم زیستی است، اضافه کرد: به طوری که در ایران برخی ماهیان بومی کاشف شده بنام بزرگان کشور نظیر فردوسی، حافظ، سعدی، شیخ بهایی، رییسعلی دلواری، امیرکبیر و محیط بان شهید سعید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه جدید ماهی کشف شده به نام «علی دایی» ثبت شد

گونه جدید ماهی کشف شده به نام «علی دایی» ثبت شد