مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 08:102021-11-15سياسي

کتاب، محور نوآوری و تمدن سازی است


 استاندار خراسان جنوبی کتاب را محور نوآوری خواند و اظهار کرد: به گواه تاریخ، تمدن هایی که از کتاب به عنوان نقشه راه بهره بردند، همواره در حال رشد و تعالی بوده اند.

- حمید ملانوری پیامی به مناسبت 24 آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و آغاز هفته کتاب صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن پیام بدین شرح است: مقام معظم رهبری فرمود: امروز کتابخوانی و علم ‏آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است کتاب این پدیده شگفت انگیز و حافظ میراث معنوی و فرهنگی هر جامعه، محور نوآوری است و به گواه تاریخ، تمدن هایی که به کتاب تمسک جسته و از آن به عنوان نقشه راه بهره برده اند، همواره در حال رشد و تعالی بوده و از نیستی و فنا به دور هستند.

در باب اهمیت کتاب، همین بس که حضرت باری تعالی، کلام هدایتگر و روشنی بخش خود را در قالب قرآن بر نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل فرموده و سعادت جامعه بشری را تمکین از این آیات راهگشای مکتوب عنوان می کند و ارزشمندتر آن که، قرآن از شافعین روز جزا شمرده می شود و به فرمایش مولا علی(ع)؛ وَ اعْلَمُوا أَنَّهُ (القُرْآنُ) شَافِعٌ مُشَفَّعٌ .

بدون تردید آنچه امروز به عنوان کتاب در دسترس اهل مطالعه قرار می گیرد، حاصل دانش و اندوخته های ذهنی افراد دانا و توانمندی است که با خلاقیت خود، رنج ارائه محتوایی ارزشمند به جامع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب، محور نوآوری و تمدن سازی است

کتاب، محور نوآوری و تمدن سازی است