مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 07:202021-11-15پزشكي

مواجهه مادر باردار با بیسفنول A چه پیامدهایی دارد؟


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با انجام یک مطالعه ارتباط بین میزان بیسفنول A در خون مادران را با اندازه قد، وزن و دور سر نوزادان مورد مطالعه قرار دادند.

- مواجهه مادر باردار با "بیسفنول A" چه پیامدهایی دارد؟ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با انجام یک مطالعه ارتباط بین میزان بیسفنول A در خون مادران را با اندازه قد، وزن و دور سر نوزادان مورد مطالعه قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیسفنول آ (BPA) یک ترکیب آلی است که ممکن است با گیرنده های استروژنی سلول ها تداخل داشته و برای هورمون های بارداری و رشد جنین مشکل ایجاد کند.

این ماده شیمیایی در ساخت بطری های پلاستیکی پلی کربنات که برای نگهداری نوشیدنی ها و شیر کودکان مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده می شود.

یکی از هورمون های مهم بارداری که می تواند تحت تاثیر آلاینده های محیطی قرار گیرد، هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی یا β- hCG است.

با توجه به اهمیت این موضوع، پژوهشگران با انجام یک مطالعه میزان غلظت بیسفنول A را در ادرار زنان باردار بررسی کردند و تاثیر آن را بر مشخصه های تن سنجی نوزادان پس از تولد مورد ارزیابی قرار دادند.

این مطالعه مقطعی در سال 1398-1397 بر روی زنان باردار ساکن شهر اصفهان انجام شد و در طول سه ماهه اول بارداری، غلظت بیسفنول A در ادرار و سطح هورمون β-hCG در خون آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه مادر باردار با بیسفنول A چه پیامدهایی دارد؟

مواجهه مادر باردار با بیسفنول A چه پیامدهایی دارد؟