مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 05:402021-11-15پزشكي

در قزوین، کسی به دلیل تزریق واکسن کرونا فوت نکرده است


مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مردم به هیچ وجه نگران واکنش های بعد از واکسن نباشند، بعد از تزریق بیش از یک میلیون دز واکسن در استان، - هیچ اتفاق ناگواری رخ نداده است و تاکنون کسی به خاطر واکسن کرونا در قزوین فوت نکرده است.

صفر فیض اللهی در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: در حال حاضر در استان قزوین تمام واکسن ها ازجمله سینوفارم، برکت، بهارات، آسترازانکا، اسپوتنیک و پاستوکووک را برای نوبت اول و دوم داریم، تاکنون یک میلیون و 630 هزار دز واکسن به افراد بالای 12 سال تزریق شده است، درواقع 87 درصد افراد بالای 12 سال قزوینی واکسن نوبت اول و بیش از 66 درصد نوبت دوم را دریافت کردند.

وی افزود: پاستوکووک برای افراد 12 تا 18 سال و افراد بالای 18 سال تزریق می شود اما افراد بالای 18 سال اگر تزریق کنند باید سه دز واکسن دریافت کنند، افراد 12 تا 18 سال نیز به فاصله چهار هفته 2 دز واکسن دریافت می کنند.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: در حال حاضر دز سوم واکسن برای افراد بالای 60 سال که سابقه واکسیناسیون آن ها برای واکسن غیرفعال است، صورت می گیرد، افرادی که واکسن های غیرفعال شامل واکسن بهارات، سینوفارم و برکت دریافت کردند 4 ماه بعد از تزریق نوبت دوم باید برای دریافت دز سوم مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در قزوین، کسی به دلیل تزریق واکسن کرونا فوت نکرده است

در قزوین، کسی به دلیل تزریق واکسن کرونا فوت نکرده است