مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آبان 1400 ساعت 04:302021-11-15اقتصادي

وعده عشقی به بورسی ها


درحالی که تصمیمات اخیر درمورد قیمت گذاری خودروها معاملات بازار سرمایه را در دو روز گذشته تحت تاثیر قرار داد، رییس سازمان بورس از بررسی دوباره اصلاح قیمت خودرو خبر داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهارشنبه هفته گذشته گروه صنعتی ایران خودرو در حالی بیست و پنجمین طرح فروش فوق العاده چهار محصول خود را آغاز کرد که افزایش قیمت های جدید را برای چهار محصول عرضه شده در این طرح اعمال کرده بود.

البته عمر این اتفاق کمتر از 48 ساعت بود و روز جمعه بود که در پی دستور رییس جمهور مبنی بر لغو افزایش قیمت خودروهای داخی، گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه ای از بازگشت قیمت محصولات مشمول افزایش به نرخ های پیش از آبان خبر داد‍.

اتفاقی که معاملات بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد این بازار پرنوسان شود، چراکه شرکت های بورسی که نرخ مصوب دارند، از جمله شرکت های خودرویی که محصول را با قیمت مصوب می فروشند، از بازار آزاد تاثیر نمی پذیرند و باید مجوز افزایش قیمت داشته باشند.

درواقع مهم نیست قیمت خودرو در بازار آزد چند است، بلکه قیمت در صورت مالی و روند سود و زیان قیمت کارخانه مهم است.

سیاست بلندمدت دولت حذف قیمت گذاری دستوری است با این حال به نظر می رسد هنوز پرونده قیمت گذاری خودروها بسته نشده است، چراکه رییس سازمان بورس از بررسی مجدد اصلاح قیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده عشقی به بورسی ها

وعده عشقی به بورسی ها