مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 17:352021-11-14سياسي

تشکیل اتاق فکر برای عمومی سازی دانش


رییس بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برای عمومی سازی دانش اتاق فکرهایی با محوریت بررسی چالش های فرهنگی در حال فعالیت است.

یکی از مباحثی که در تولید علم و انتشار آثار به آن توجه داریم، - زیارت متعالی است.

احد فرامرز قراملکی امروز در نشست خبری هفته کتاب و کتابخوانی که در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: به همین منظور اتاق فکری تشکیل شده و به دنبال تحلیل زیارت متعالی و تبیین تفاوت آن با زیارت متعارف هستیم.

در این اتاق فکر فرآیند تحقق زیارت و عوامل درونی و بیرونی آن را بررسی می کنیم و از آنجایی که زیارت متعالی وابسته به عوامل مختلفی است، باید مبانی آن استخراج کرد.

وی بیان کرد: کتاب خادم تراز با رویکرد روایی در خصوص زیارت متعالی در حال انتشار است و از جمله آثاری است که به رفتار و اخلاق یک خادم که به زیارت متعالی کمک خواهد کرد، پرداخته است.

ما به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی در راستای تحقق اهداف مجموعه آستان قدس رضوی گام بر می داریم اما تاکنون اثری تحلیلی و تاریخی از میراث علم اخلاق در تمدن اسلامی به چاپ نرسیده و از این رو بنیاد پژوهش های اسلامی نخستین فعالیت علمی با این محوریت را زیر نظر اساتید کتاب شناس تدوین کرده که در پنج جلد منتشر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل اتاق فکر برای عمومی سازی دانش

تشکیل اتاق فکر برای عمومی سازی دانش