مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 12:552021-11-14پزشكي

400 بیمار دیالیزی در زنجان تحت درمان قرار دارند


مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه بیش از 400 بیمار دیالیزی در زنجان تحت درمان و دیالیز قرار دارند، گفت: 50 درصد از آنان واجد شرایط پیوند کلیه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدرضا طهماسبی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از ابتدای سال 63 تاکنون 2000 پرونده در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و 600 بیمار با مراقبت و کمک های مردمی پیشگیری شده و از چرخه دیالیز خارج شده اند.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان گفت: بیش از 400 بیمار دیالیزی در دو مرکز زنجان و مراکز شهرستانی تحت درمان دیالیز هستند و انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان هیچ درآمدی جز کمک خیرین و مردمی ندارد.

طهماسبی با بیان اینکه این انجمن خیریه برای راه اندازی بخش دندانپزشکی نیاز به فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز و راه اندازی بخش رادیولوژی، سنگ شکن نیازمند مشارکت و یاری خیرین سلامت کشور دارد، ابراز داشت: مشارکت بیشتر بخش دولتی با انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این انجمن به دلیل اینکه آب و برق آن خدماتی بوده و درمانی نیست، گفت: ماهیانه 20 تا 25 میلیون تومان هزینه آب و برق پرداخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

400 بیمار دیالیزی در زنجان تحت درمان قرار دارند

400 بیمار دیالیزی در زنجان تحت درمان قرار دارند