مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 09:502021-11-14پزشكي

مرگ بیماران کلیوی هزینه تمام شده داروها است


مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: متاسفانه امسال به دلیل افزایش هزینه ها، بسیاری از بیماران دیالیزی تحت حمایت انجمن در استان جان خود را از دست می دهند، - به طوری که به میزان تشکیل پرونده همان میزان بیمار فوت می کنند.

محمدرضا طهماسبی ظهر امروز (23 آبان ماه) در نشست خبری که در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال 63 تاکنون 2000 پرونده در انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تشکیل شده که 1600 نفر با مراقبت و کمک های مردمی پیشگیری شده و از چرخه دیالیز خارج شده اند و بیش از 400 بیمار دیالیزی در دو مرکز زنجان و مراکز شهرستانی تحت درمان دیالیز هستند.

وی در رابطه با علت کاهش بیماران نیازمند به پیوند کلیه در استان، افزود: 50 درصد از بیماران تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان، نیازمند پیوند کلیه هستند که متاسفانه به دلیل افزایش هزینه دارویی، درمانی و آزمایشی، سالانه 15 نفر پیوند کلیه انجام می دهند، در حالی که طی سال های قبل از شیوع کرونا این تعداد 40 نفر بود.

این مسئول با بیان اینکه اکثر بیماران انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان از قشر ضعیف جامعه بوده و نیازمند کمک های خیرین سلامت برای رهایی از درد و رنج دیالیز هستند، تصریح کرد: اکنون یک بیمار باید 100 می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ بیماران کلیوی هزینه تمام شده داروها است

مرگ بیماران کلیوی هزینه تمام شده داروها است