مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 09:402021-11-14اقتصادي

اجاره منازل اشتراکی؛ ظهور آسیب اجتماعی جدید


بعد از حساسیت زدایی از کارتن خوابی و تکذیب پشت بام خوابی و گورخوابی، حالا باید دید آسیب های روانی و اجتماعی این پدیده تا کجا دامان فرد و جامعه را خواهد گرفت.

- چند ماهی است بروز یک پدیده عجیب، ذهن­ ها را به سمت یک آسیب اجتماعی جدید کشانده است؛ طبق برخی گزارش ها به ویژه از مناطق مرکزی رو به پایین پایتخت، به دلیل گرانی اجاره خانه، دو یا چند خانواده مجبور به اجاره یک آپارتمان 60 تا 70 متری شده و هر یک زندگی مشترک خود را با خانواده دیگری به اشتراک گذاشته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرناپلاس، مدت ها بود که با رشد سرسام آور قیمت ملک در تهران و کلانشهرها، اخباری از خرید دانگی خانه منتشر می شد؛ در این روش به طور نمونه سه نفر، هر کدام دو دانگ از یک خانه را صاحب می شدند به این امید که بعدها سهم دیگران را بخرند یا از درآمد اجاره آن بهره بردارند؛ این اقدام گاهی منتهی به اختلاف هایی بین شرکا می شود که خود موضوعی مفصل و دارای ابعاد حقوقی و اجتماعی جداگانه ای است.

اما اکنون با پدیده آسیب زای جدید اجاره نشینی چند خانوار در یک واحد آپارتمانی مواجه ایم که هنوز آمار و اطلاعات مستند و قابل اتکایی از میزان بروز یا گستره آن در تهران یا شهرهای بزرگ دیگر منتشر نشده و البته هیچ مقام مسئولی نیز آن را تکذیب نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجاره منازل اشتراکی؛ ظهور آسیب اجتماعی جدید

اجاره منازل اشتراکی؛ ظهور آسیب اجتماعی جدید