مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 09:352021-11-14بين الملل

آغاز تحویل اس-400 به هند به رغم تهدیدهای آمریکا


مدیر یک نهاد زیرمجموعه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، روند تحویل سامانه پدافند هوایی اس-400 این کشور به هند آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از خبرساز شدن نامه اعضای ارشد سنای آمریکا به چین و ترکیه وارد فاز عملیاتی و استفاده درآمده است.

  دیمیتری شوگائف و پوتین   الکساندر میخاییف مدیر شرکت دولتی تسلیحاتی روسوبورون اکسپورت روسیه چندی قبل گفته بود، مذاکراتی میان مسکو با هفت کشور از منطقه غرب آسیا، حوزه آسیا اقیانوسیه و آفریقا برای فروش اس-400 در جریان است.

انتشار خبرها درباره آغاز روند فروش اس-400 روسیه به هند در شرایطی انجام شده که طی سال های گذشته فشارهای واشنگتن به دیگر کشورها برای ممانعت از خرید تسلیحات و سامانه های روسی خبرساز بوده است.

وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمریکا در جریان سفر چندی قبل به دهلی نو خرید سامانه اس-400 را خطرناک خواند و مدعی شد که چنین کاری به نفع هیچ کسی نیست .

این مقام ارشد آمریکایی افزود: ما می خواهیم درباره مسیر پیش رو و رایزنی ها بین کشورهایمان بسیار فکور باشیم و من امیدوارم که ما بتوانیم مشکلات درباره این موضوع (خرید اس-400 هند از روسیه) را حل بکنیم .

طبق گزارش های قبلی رسانه های روسی، هند به رغم هشدار دولت های مکرر ایالات متحده درباره احتمال اعمال تحریم های کاتسا در صورت پیش بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تحویل اس-400 به هند به رغم تهدیدهای آمریکا

آغاز تحویل اس-400 به هند به رغم تهدیدهای آمریکا