مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 08:052021-11-14پزشكي

دیابت را بیشتر بشناسیم


14 نوامبر، روز جهانی دیابت است، روزی برای آگاهی رسانی درباره مرض قند یا دیابت که به «قاتل خاموش» نیز شهرت دارد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی 14 نوامبر، روز جهانی دیابت است، روزی برای آگاهی رسانی درباره مرض قند یا دیابت که به قاتل خاموش نیز شهرت دارد.

سازمان ملل در سال 2006، این روز را که مصادف با تولد سِر فردریک بَنتینگ (Sir Frederick Banting)، یکی از کاشفان انسولین است، به عنوان روز جهانی دیابت معرفی کرد.

هدف سازمان ملل از معرفی این روز، افزایش آگاهی درباره این بیماری و همچنین ترغیب کشورهای عضو این سازمان برای تدوین قوانینی در راستای پیشگیری، درمان و رسیدگی بیشتر به این بیماری شیرین بوده است که می تواند منجر به تلخی های فراوانی در زندگی فرد مبتلا شود.

فدراسیون بین المللی دیابت می گوید، در حال حاضر، 463 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند که پیش بینی می شود این رقم تا 25 سال دیگر (2045) به 700 میلیون نفر برسد.

بیش از 463 میلیون نفر از مردم 20 تا 79 سال جهان مبتلا به دیابت هستند رییس گروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناسبت روز جهانی دیابت و هفته ملی دیابت در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش بیماری دیابت در جهان در سال های اخیر، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است که بیش از 463 میلیون نفر از مردم 20 تا 79 سال جهان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت را بیشتر بشناسیم

دیابت را بیشتر بشناسیم