مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 07:252021-11-14حوادث

قاتل خاموش جان 2 نفر را در رزن گرفت


مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: دو عضو یک خانواده ساکن بخش دمق از توابع شهرستان رزن به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان باختند.

  - ارتین کمالی افزود: وزش شدید باد و سقوط دودکش سبب مسمومیت پدر 76 و فرزند 50 ساله با گاز شهری شد که هر دوی آنها جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، با توجه به آغاز فصل سرما و نصب بخاری باید دقت نظر برای رعایت استانداردهای لازم در استفاده از لوازم گرمایشی اعمال شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان افزود: مسمومیت با مونواکسیدکربن به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال روی می دهد و از این گاز به عنوان قاتل خاموش و از این مرگ نیز با عنوان مرگ خاموش یاد می شود.

وی اضافه کرد: یک زن و سه مرد طی شش ماه نخست امسال به دلیل مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند این درحالیست که آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز در مدت مشابه سال قبل یک نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین 23 نفر شامل هشت زن و 15 مرد سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز جان خود را از دست دادند که نسبت به سال 98 حدود 44 درصد افزایش داشته است.

کمالی علائم گازگرفتگی را شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم عنوان کرد و گفت: استنشاق گاز مونو اکسید کربن در مقادیر کمتر از 50ppm خطری ندارد و بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاتل خاموش جان 2 نفر را در رزن گرفت

قاتل خاموش جان 2 نفر را در رزن گرفت