مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 07:152021-11-14اقتصادي

3 مشکل فعالان اقتصادی با قانون جدید چک/عدم امکان برگشت زدن چک های ثبت نشده در صیاد


عدم امکان برگشت زدن چک های ثبت نشده برای بانک، حذف امکان وثیقه گذاری چک و تسری سوابق چک برگشتی شخص حقوقی به همه امضا کنندگان چک از مشکلات احصا شده در روند اجرای قانون جدید چک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قانون اصلاح قانون صدور چک در سال 1397 توسط و شبکه بانکی کلید خورد.

حال پس از گذشت بیش از 8 ماه از توزیع دسته چک های جدید و الزام ثبت سیستمی چک ها، باوجود آثار مثبت اجرای این قانون به خصوص کاهش میزان چک های برگشتی همچنان شاهد برخی مشکلات و اختلال در روند مبادلات روزمره مردم به واسطه اجرای این قانون هستیم.

در این گزارش و با توجه به مشکلات مطرح شده توسط فعالان اقتصادی، با نگاهی به متن قانون خلاءهای موجود بررسی شده و راهکارهایی برای کاهش مشکلات پیشنهاد شده است.

    *امکان برگشت زدن چک های ثبت نشده برای بانک وجود ندارد در حال حاضر در تبصره یک ماده 21 قانون عنوان شده که در صورتی که مالکیت چک های جدید در سامانه ثبت نشده باشد، چک مشمول این قانون نبوده و بانک ها مکلف اند از پرداخت وجه آن خودداری کنند.

براین اساس در صورتی که دریافت کننده چک به صورت سهوی یا عمدی چک جدید را بدون ثبت سیستمی از صادرکننده یا انتقال دهنده چک دریافت کند و برای پرداخت به بانک مراجعه کند طبق قانون جدید، بانک نسبت به پرداخت وجه تکلیفی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 مشکل فعالان اقتصادی با قانون جدید چک/عدم امکان برگشت زدن چک های ثبت نشده در صیاد

3 مشکل فعالان اقتصادی با قانون جدید چک/عدم امکان برگشت زدن چک های ثبت نشده در صیاد