مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 06:502021-11-14بين الملل

چرا عربستان از برخی مناطق یمن خارج شد؟


مشخص نیست که عقب نشینی نیروهای مورد حمایت امارات متحده عربی از اطراف شهر الحدیده با خروج نیروهای عربستان از عدن در جنوب یمن مرتبط است یا خیر.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، منابع خبری، روز جمعه از عقب نشینی ناگهانی ائتلاف سعودی از مناطق مختلف الحدیده خبر دادند.

مردم منطقه النخیله بعد از شهر الدریهمی و پس از فرار مزدوران اماراتی از آنجا از حضور دوباره ارتش و کمیته های مردمی خوشحال بودند چرا که خاطره خوبی از سه سال اشغالگری شبه نظامیان که عموماً از استان های عدن و أبین راهی این منطقه شده بودند نداشتند.

با توجه به برخی شواهد و قرائن به نظر می رسد شاهد اتفاقات بسیار مهمی در این استان ساحلی الحدیده باشیم که در چارچوب یک توافق بسیار بزرگ تر در حال اجرا باشد.

اماراتی ها به خوبی می دانند پس از آنکه ارتش و کمیته های مردمی شهر مأرب را پاکسازی کردند به سراغ ساحل غربی خواهند آمد و به همین دلیل آنها از هم اکنون در حال اجرای برخی توافقاتی با انصارالله هستند تا شاید بتوانند با کمترین ضرر ممکن و بیشترین فرصت سازی منافع خود را در آینده یمن تامین کنند از طرفی برخی منابع میدانی به شبکه خبری المیادین گفتند که ائتلاف سعودی از مناطق مختلف الحدیده به سمت بخش المخا در غرب استان تعز عقب نشینی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا عربستان از برخی مناطق یمن خارج شد؟

چرا عربستان از برخی مناطق یمن خارج شد؟