مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 05:152021-11-14اقتصادي

اثرات مثبت هماهنگی سیاست گذاری ها در بازار پول و سرمایه


کارهای زیادی از دل کمیته هماهنگی سیاست گذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه می تواند بیرون آید که هم ابزار نوین باشد هم ابزار سیاستی بانک مرکزی به محسوب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تشکیل کمیته هماهنگی سیاستگذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه به خبرنگار ابیِنا گفت: تشکیل چنین کمیته ای مفید است زیرا در اصل بازار سرمایه و نرخ بهره دو رقیب یکدیگر هستند و براساس گفته جانز هاپکینز از اقتصاددان معروف قیمت پول که همان نرخ بهره یا نرخ سود است، تعیین کننده خواهد بود زیرا پس اندازها به وسیله بازار بورس می توانند به بانک آیند و از طریق سرمایه گذاری تخصیص منابع پیدا کنند، بنابراین درصورتی که نرخ منطقی باشد، هر دو را می توان به خوبی حفظ کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: نرخ بانکی در دولت اول آقای روحانی تا 30 درصد افزایش یافت و در ادامه نرخ واقعی بهره به اندازه ای مثبت شد که دچار بدترین رکود یعنی 20.

8 دهم درصد در بازار سرمایه در سال 93 شدیم، بنابراین انجام هماهنگی برای کسب نرخی منصفانه سبب خواهد شد تا هر دو بازار مشغول به فعالیت شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در این رابطه یاداور شد: دومین کاری که می توان انجام داد، بهره بردن بانک مرکزی از ابزارهای نوین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات مثبت هماهنگی سیاست گذاری ها در بازار پول و سرمایه

اثرات مثبت هماهنگی سیاست گذاری ها در بازار پول و سرمایه