مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 03:352021-11-14اقتصادي

جولان قاچاقچیان کتاب در سرگردانی وزارتخانه های ارشاد و صنعت


چاپ دیجیتال در چارت وزارت ارشاد باید زیر مجموعه اتحادیه چاپخانه داران باشد اما وزارت صنعت بدون در نظر گرفتن متولی اصلی صنعت چاپ یعنی وزارت ارشاد و نظر «اتاق اصناف»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کشف بزرگترین واحد تولید کتاب های قاچاق در تهران یکی از اخباری بود که ابتدای آبان ماه اعلام شد و واکنش های بسیاری داشت.

(اینجا بخوانید) اما اینکه بسیاری از چاپخانه ها به شکل غیرقانونی اقدام به چاپ و همکاری با باندهای بزرگ قاچاق کتاب می کنند، از بحث برانگیزترین خبرهای حوزه فرهنگ است؛ چرا که باید نظارت بر آنها جدی تر از پیش دنبال شود و در صورت بروز تخلف، آن واحد پلمب شود و یا شدیدترین مجازات ها برای اینگونه واحدها اعمال شود.

در راستای کشف بزرگ ترین محموله کتاب های قاچاق با احمدابوالحسنی  رییس اتحادیه چاپخانه داران تهران به گفت وگو نشستیم تا از نظارت بر چاپخانه های فعال و چگونگی آن مطلع شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که نهاد ناظر بر چاپخانه ها کجاست و چگونه نظارت باید صورت گیرد، گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی، نظارت بر کار چاپخانه ها مستقیما زیر نظر وزارت ارشاد است و در قانون هم این موضوع دیده شده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر ارشاد با روسای اتحادیه های سراسر کشور خاطرنشان کرد: پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان قاچاقچیان کتاب در سرگردانی وزارتخانه های ارشاد و صنعت

جولان قاچاقچیان کتاب در سرگردانی وزارتخانه های ارشاد و صنعت