مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 21:552021-11-13سياسي

آرزوی دیرینه علی رهبری برای معرفی «تار» به جهان برآورده شد


آهنگساز و رهبر بین المللی ارکستر ـ که به تازگی قطعه ای برای تکنوازی تار توسط آیدین علیانسب به همراه ارکستر سمفونیک به ضبط رسانده و به زودی هم این اثر را به انتشار خواهد رساند، - آرزوی دیرینه علی رهبری برای معرفی تار به جهان برآورده شد علی رهبری ـ آهنگساز و رهبر بین المللی ارکستر ـ که به تازگی قطعه ای برای تکنوازی تار توسط آیدین علیانسب به همراه ارکستر سمفونیک به ضبط رسانده و به زودی هم این اثر را به انتشار خواهد رساند، در گفت وگویی درباره روند ساخت این قطعه و از آرزوی دیرینه اش برای خلق اثری چنین برای تار و معرفی این ساز ایرانی به جهان گفت.

این موسیقیدان در ابتدا به ایسنا می گوید: من در هنرستان موسیقی ملی رشد کرده ام؛ هنرستانی که افرادی چون حسین علیزاده، شهریار فریوسفی و داریوش طلایی در راهروهای آن قدم گذاشته اند.

هنرستانی که چه وقتی آنجا درس می خواندم و چه زمانی که رییس آن بودم، در کنار اساتیدی چون آقایان فرامرز پایور، محمد اسماعیلی و هوشنگ ظریف حضور داشته ام.

تار همیشه سازی بود که نوایش بیش از هر چیزی در هنرستان به گوش می رسید؛ چون هنرجویان نمی توانستند مثلا سنتور را به سادگی هر جایی با خود حمل کنند ولی تار را به هر راهرویی می توانستند ببرند و می نواختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرزوی دیرینه علی رهبری برای معرفی «تار» به جهان برآورده شد

آرزوی دیرینه علی رهبری برای معرفی «تار» به جهان برآورده شد