مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 21:302021-11-13سياسي

علی اکبر قاضی زاده: خبرنگار باید آزاد باشد


علی اکبر قاضی زاده با سابقه چندین ساله در عرصه روزنامه نگاری، تصریح می کند که حقوق مسوولان و آنچه از اموال عمومی به آن ها می رسد، حریم خصوصی نیست و خبرنگار حق دارد در آن ها تفحص کند و البته این آزادی بستگی به جایی دارد که خبرنگار در آن مشغول به کار است.

- در پی افشاگری خبرنگار خوزستانی درباره استخدام های غیرقانونی در وزارت نفت و شکایت این وزارتخانه از خبرنگار مذکور، و موارد مشابهی که در این سال ها شاهدش بوده ایم، ایسنا، با چند تن از اساتید روزنامه نگاری و ارتباطات گفت وگو کرده است و از آن ها خواسته تا بار دیگر برای خبرنگاران شرح وظیفه کنند و توضیح دهند که آیا از منظر قانون و علم روزنامه نگاری افشاگری هایی از این دست حق و وظیفه خبرنگار است یا چیزی فراتر از آن؟ علی اکبر قاضی زاده ـ روزنامه نگار پیشکسوت ـ یکی از اساتید باسابقه روزنامه نگاری است که درباره این موضوع با او گفت وگو کرده ایم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا چنین افشاگری هایی اساسا جزو وظایف حرفه ای خبرنگار محسوب می شود و در کل مرز میان پیگیری و طرح مطالبات مردمی و ورود به حریم خصوصی کجاست؟ به ایسنا گفت: بستگی دارد که آن خبرنگار کجای دنیا باشد؛ در اتیوپی باشد، در مصر باشد، در فرانسه باشد یا در کشوری مثل استرالیا؛ هر کدام از این کشورها قوانین داخلی شان با هم فرق می کند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی اکبر قاضی زاده: خبرنگار باید آزاد باشد

علی اکبر قاضی زاده: خبرنگار باید آزاد باشد