مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 19:452021-11-13سياسي

نزدیک 300 هکتار بافت مرکزی و تاریخی ارومیه فرسوده است


نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: 400 هکتار از بافت مرکزی ارومیه در زمره بافت تاریخی قرار گرفته که بیش از 250 هکتار آن بافت فرسوده و هیچگونه ارزش تاریخی و معماری ندارند.

- ، مرتضی منافی شنبه شب در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار کرد: گزارش هایی که از سوی شهروندان می رسد نشانگر آن است که ابنیه تاریخی و گردشگری بسته بوده و باید تمهیداتی اتخاذ شود که پیوسته به روی شهروندان و هموطنان باز باشد تا عموم بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: نحوه تعامل بین مدیریت شهری و اداره کل میراث فرهنگی باید مدنظر قرار گرفته و بر حوزه جذب سرمایه گذاران همکاری مناسبی را شاهد باشیم چرا که عدم جذب سرمایه گذاران بافت مرکزی شهر را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متأسفانه نزدیک به 400 هکتار از بافت مرکزی در زمره بافت تاریخی قرار گرفته که بیش از 250 هکتار آن بافت فرسوده و هیچ گونه ارزش تاریخی و معماری ندارند و این موضوع شهرداری را با مشکلات بسیاری روبرو کرده که باعث کاهش درآمدهای مدیریت شهری نیز شده است.

منافی با اشاره به موضوع بسیار مهم گردشگری سلامت و ظرفیت های فراموش شده ارومیه در این راستا تصریح کرد: در یک دهه اخیر این امر مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نزدیک 300 هکتار بافت مرکزی و تاریخی ارومیه فرسوده است

نزدیک 300 هکتار بافت مرکزی و تاریخی ارومیه فرسوده است