مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 16:452021-11-13اقتصادي

تعداد ورودی پرونده های قضایی آذربایجان شرقی روبه افزایش است


رییس دادگاه تجدیدنظر دادگستری کل آذربایجان شرقی از افزایش ورودی پرونده های قضایی در سال های اخیر خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد پرونده های قضایی مربوط به اسناد عادی است.

- ، خیرالله تیموری روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی بیش از 70 درصد پرونده ها به نوعی به اعتبار اسناد عادی باز می گردد و حتی بحث های زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری همگی با اسناد عادی امکان وقوع می یابند.

وی در خصوص انواع کلاهبرداری ها، گفت: علت اینکه یک واحد ملکی به چند نفر فروخته شده و یا اسناد رسمی ابطال می شود، همگی به اعتبار اسناد عادی بازمی گردد و بدون ثبت رسمی نقل و انتقال املاک، خریدار نمی تواند از مسائلی چون مالک بودن فروشنده، ممنوع المعامله بودن وی و وضعیت ملک مطلع شود.

وی افزود: بدون ثبت رسمی نقل و انتقال املاک حتی نمی توان فهمید که بدهی های دارایی و حق و حقوق شهرداری رعایت شده است نه؛ در این شرایط، احتمال اینکه خریدار متضرر باشد بسیار بالا است.

وی توضیح داد: چون در بنگاه های معامله این ضرورت ها قابل مطالبه و استعلام نیست و حتی اگر هم باشد باز هم به دلیل اعتبار اسناد عادی، با جعل آن ها و تغییر تاریخ ها، مشکلات هم چنان در جای خود قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد ورودی پرونده های قضایی آذربایجان شرقی روبه افزایش است

تعداد ورودی پرونده های قضایی آذربایجان شرقی روبه افزایش است