مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 15:002021-11-13سياسي

مروری کوتاه بر سیره سیاسی امام حسن عسکری(ع)


امام حسن عسکری علیه السلام در هشتم ربیع الثانی سال 232 قمری متولد شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، هشتم ربیع الثانی مصادف با ولادت امام یازدهم شیعیان، امام حسن عسکری علیه السلام است که به همین مناسبت مروری بر سیره سیاسی آن حضرت خواهیم داشت.

سیره سیاسی امام حسن عسکری(ع) امام عسکری(ع) با وجود تمام محدودیت ها و کنترل هایی که از طرف دستگاه خلافت به عمل می آمد، یک سلسله فعالیت های مخفیانه سیاسی را رهبری می کردند که از چشم جاسوسان دربار به دور می ماندند: داود بن اسود ، خدمتگزار امام(ع) که مأمور هیزم کشی و گرم کردن حمام خانه بود، می گوید: حضرتشان به من فرمودند: این چوب را بگیر و نزد عثمان بن سعید ببر و به او بده ، من چوب را گرفته روانه شدم، در راه به یک نفر سقّا برخوردم، قاطر او راه مرا بست.

سقّا از من خواست حیوان را کنار بزنم.

من چوب را بلند کرده و به قاطر زدم.

چوب شکست، وقتی محل شکستگی آن را نگاه کردم، چشمم به نامه هایی افتاد که در داخل چوب بود! به سرعت چوب را زیر بغل گرفته و برگشتم در حالی که سقا مرا به باد فحش و ناسزا گرفت.

وقتی به در خانه امام رسیدم، عیسی خدمتگزار امام، کنار در به استقبالم آمد و گفت: آقا و سرورت می گویند: چرا قاطر را زدی و چوب را شکستی؟ گفتم: نمی دانستم داخل چوب چیست؟ امام فرمودند: چرا کاری می کنی که مجبور به عذرخواهی شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری کوتاه بر سیره سیاسی امام حسن عسکری(ع)

مروری کوتاه بر سیره سیاسی امام حسن عسکری(ع)