مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 14:052021-11-13اقتصادي

نگرانی سهامداران از انتخاب های جدید در شورای عالی بورس


تعدادی از نمایندگان مجلس با اشاره به انتخاب رییس هیات مدیره یکی از بانکهای خصوصی به عنوان عضو شورای عالی بورس، این انتخاب وزیر اقتصاد و بی توجهی بانک مرکزی را باعث نگرانی سهامداران بانکی در شرایط فعلی می دانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، نمایندگان مجلس طی هفته گذشته، کلیات طرح مدیریت تعارض منافع را تصویب کردند که هدف از پیگیری این موضوع، مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان شده است.

به طور کلی قرار است با تصویب این مصوبه، جلوی موقعیت هایی که منفعت شخص یا سازمان در تعارض با وظایف وی باشد، گرفته شود و در میان مسئولان و تصمیم گیران بخش های مختلف همچون بازار سرمایه، ترس یا علاقه به ترجیح منافع شخصی و سازمانی به جای منافع عمومی وجود نداشته باشد.

اما در خلال تصویب این موضوع، توجه رسانه ها و تعدادی از نمایندگان به سمت بورس جلب شد؛ جایی که به علت تلاطم های متعدد و ریزش های سنگین، سهامداران خرد با مشکلات و دغدغه های زیادی مواجه بودند و تعارض منافع در این بازار، بیش از بسیاری از موقعیت های دیگر برای جامعه آفت داشت.

طبق بررسی و گزارش برخی اعضای کمیسیون های مرتبط در مجلس، چندین عضو موثر سازمان بورس در سمت های مهمی چون شورای عالی یا هیات مدیره ارکان مختلف بورس، به طور همزمان در هیات مدیره شرکتهای خصوصی که عموما فعالیت مالی دارند، عضو هستند؛ ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی سهامداران از انتخاب های جدید در شورای عالی بورس

نگرانی سهامداران از انتخاب های جدید در شورای عالی بورس