مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 13:552021-11-13سياسي

دستاوردهای سفر شمخانی به هند


با توجه به آنچه در نشست دهلی نو رقم خورد حلقه همکاری پایدار قدرت های منطقه ای استحکام بیشتری یافته و در شرایط خروج آمریکا از منطقه ابتکار عمل های بومی در حال رشد و تاثیرگذاری روز افزون است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از نورنیوز، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان روز پنجشنبه از سفری دو روزه به دهلی نو برای حضور و سخنرانی در سومین نشست گفتگوی امنیت منطقه ای به تهران بازگشت.

دریابان علی شمخانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در نشست اصلی که بیشتر حول موضوع تحولات سیاسی-امنیتی افغانستان و لزوم گسترش همکاری های منطقه ای برای حل بحران های موجود انجام شد، ملاقات های دوجانبه ای نیز با همتایان خود در این نشست داشت.

در خصوص این نشست و دستاوردهای سفر علی شمخانی نکات زیر حائز اهمیت است: نخست؛ نشست امنیت منطقه ای که سومین دور آن به میزبانی هند و با استقبال و حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی 8 کشور هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان در دهلی نو برگزار شد در مهرماه سال 1397 و با ابتکار جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و نشان داد که برای حل و مدیریت بحران های منطقه ای می توان بر ابتکارات منطقه ای اتکاء کرد.

دوم؛ موضوع همگرایی و همکاری های منطقه ای به عنوان یک اصل راهبردی جهت قطع نفوذ بیگانگان و حل موضوعات امنیتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاوردهای سفر شمخانی به هند

دستاوردهای سفر شمخانی به هند