مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 13:452021-11-13اقتصادي

مرگ دو هزار و 490 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در شش ماه نخست امسال


در نیمه نخست سال جاری دو هزار و 490 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند، از این تعداد دو هزار و 123 نفر مرد و 367 نفر زن بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در شش ماهه اول امسال آمار تلفات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6.

5 درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش و بر اساس نوع ماده مصرف شده در متوفیان سوءمصرف مواد، 544 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر، 112 نفر مواد محرک یا توهم زا و یک هزار و 68 نفر نیز بر اثر مصرف داروهای مخدر (همچون متادون و ترامادول)، جان خود را از دست داده اند.

766 نفر نیز بر اثر مصرف همزمان چند دسته مواد در این مدت جان باخته اند.

رشد3.

7 درصدی تلفات سوءمصرف مواد در سال گذشته اما بنا بر آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر در سال گذشته(1399)، نسبت به سال قبل از آن با رشد 3.

7 درصدی مواجه بوده است.

در سال 1399، چهار هزار و 637 نفر بر اثر اعتیاد در کشور جان باختند که در ده سال گذشته بیشترین رقم مرگ ناشی از سوءمصرف مواد را در برمی گیرد.

عمده ارجاعات روان پزشکی قانونی در حوزه اعتیاد، جهت بررسی مسئولیت کیفری است مهدی صابری رییس بخش روان پزشکی قانونی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در خصوص ارجاعات ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ دو هزار و 490 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در شش ماه نخست امسال

مرگ دو هزار و 490 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در شش ماه نخست امسال