مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 13:202021-11-13پزشكي

عاملی که باعث پیشرفت بیماری پارکینسون می شود


دانشمندان دانشگاه جورج تاون آمریکا در تازه ترین مطالعات خود موفق به شناسایی عاملی مهم در پیشرفت بیماری پارکینسون شدند.

- جی پلاس ، به نقل از مدیکال اکسپرس، در یک کشف غیرمنتظره، محققان مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون آنچه را که به نظر می رسد یک نقص عروقی مهم در بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون متوسط ​​​​رو به شدید است، شناسایی کرده اند.

این یافته می تواند به توضیح یک نتیجه قبلی از همان مطالعه کمک کند که در آن داروی نیلوتینیب توانست در دراز مدت افت حرکتی و غیرحرکتی (شناخت و کیفیت زندگی) را متوقف کند.

محققان می گویند یافته های آن ها نشان می دهد مواد مغذی برای دیواره های رگ های خونی با نام سد خونی مغزی که معمولا به عنوان یک فیلتر حیاتی برای محافظت از مغز در برابر سموم عمل می کند، در برخی از بیماران پارکینسونی به درستی کار نمی کند، به این معنا که از خروج سموم از مغز و ورود مواد مغذی مانند گلوکز جلوگیری می کند و در مرحله ای شاید حتی آسیب رسان تر، سد ناکارآمد به سلول ها و مولکول های التهابی از بدن اجازه می دهد وارد مغز شده و به مغز آسیب برسانند.

موسا نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: این تحقیق اولین مطالعه طولی برای استفاده از چنین ژنومیک های پیشرفته ای است که اکنون هدف جدیدی را برای مداخله درمانی در بیماری پارکینسون در اختیار مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاملی که باعث پیشرفت بیماری پارکینسون می شود

عاملی که باعث پیشرفت بیماری پارکینسون می شود