مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 13:002021-11-13پزشكي

11 درصد از ایرانیان بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند


در پی هشدارهای متخصصان مبنی بر افزایش روزافزون دیابت و هزینه های درمانی آن، فدراسیون بین المللی دیابت از سال 1991 سالروز ولادت فردریک بانتینگ کاشف انسولین 14 نوامبر را به عنوان روز جهانی دیابت اعلام کرد.

- رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: حداقل 11 درصد جمعیت بالای 25 سال در ایران مبتلا به دیابت هستند که 25 درصد از آنها معادل یک چهارم از مبتلایان، اطلاعی از این بیماری و بیمار بودن خود ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا فاطمه نواییان روز شنبه در آستانه 14 نوامبر (23 آبان) روز جهانی دیابت افزود: در 30 سال گذشته آمار مبتلایان به این بیماری بیش از 15 برابر افزایش یافته است، این در حالی است که حدود 75 درصد آنان از بیماری خود مطلع هستند.

وی به ابتلای بیش از 425 میلیون نفر به دیابت در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: در پی هشدارهای متخصصان مبنی بر افزایش روزافزون دیابت و هزینه های درمانی آن، فدراسیون بین المللی دیابت از سال 1991 سالروز ولادت فردریک بانتینگ کاشف انسولین 14 نوامبر را به عنوان روز جهانی دیابت اعلام کرد.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هدف از برگزاری این روز جهانی را ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه درخصوص علل، علایم، درمان و عوار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 درصد از ایرانیان بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند

11 درصد از ایرانیان بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند