مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 12:052021-11-13اجتماعي

جویبار میزبان 20 هزار پرنده مهاجر/ مهاجرت 4 گونه پرنده زمستان گذر از آسیای میانه


رییس محیط زیست جویبار با بیان اینکه جویبار میزبان 20 هزار پرنده مهاجر است، گفت: 4 گونه از پرندگان زمستان گذر از آسیای میانه به آبگیرهای جویبار مهاجرت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در جویبار، ناصر کیایی با بیان اینکه همزمان با فصل پاییز و بارش باران چهار گونه از پرندگان زمستان گذر  به آبندان های جویبار مهاجرت کردند، اظهار کرد: این پرندگان مهاجر انواع مرغابی، چنگر، هواسیل و اگرت  هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان جویبار 47 قطعه آبندان و زمین های شالیزاری زیادی دارد، افزود: شهرستان جویبار یکی از نقاط مناسب برای زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است که هر ساله پرندگان به آبگیرهای این شهرستان مهاجرت می کنند.

 رییس اداره محیط زیست جویبار از مهاجرت پنج فروند قو به آبگیر منطقه زرین کلا خبر داد و تصریح کرد: پنج آبندان جویبار بیشترین میزبان پرندگان مهاجر در این شهرستان است.

کیایی با بیان اینکه در اواخر پاییز میزان مهاجرت پرندگان در این شهرستان به دو برابر افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان آبگیری آبندان ها و سرمای هوا در اواخر پاییز مهاجرت پرندگان 50 درصد افزایش می یابد.

این مسؤول  به مهاجرت همه ساله پرندگان به شهرستان جویبار اشاره کرد و گفت: آبندان ها و شالیزارهای جویبار هر ساله میزبان 20 هزار نوع پرندگان مهاجر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جویبار میزبان 20 هزار پرنده مهاجر/ مهاجرت 4 گونه پرنده زمستان گذر از آسیای میانه

جویبار میزبان 20 هزار پرنده مهاجر/ مهاجرت 4 گونه پرنده زمستان گذر از آسیای میانه