مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 10:502021-11-13اجتماعي

فعالیت تیم های سیار سنجش بینایی در روستاهای ماه نشان


رییس اداره بهزیستی شهرستان ماه نشان گفت: دو تیم با یک دستگاه بینایی سنجی به صورت سیار در روستاهای دورافتاده ماه نشان معاینه چشمی کودکان را بر عهده دارند.

- بهنام محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح غربال گری بینایی در ماه نشان، اظهار کرد: برش عملیاتی این طرح در ماه نشان به تعداد 2000 کودک است که علاوه بر این شهرستان، در 61 روستای بخش مرکزی ماه نشان و تعداد 65 روستای بخش انگوران معاینه چشمی انجام خواهد شد و این طرح تا پایان سال و رسیدن به هدف تعیین شده ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 68 نفر از افراد نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی هستند، اضافه کرد: بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم، سنین زیر 5 سالگی است.

در صورتی که مشکل دید کودک قبل از 5 سالگی تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد، با درمان بموقع، بینایی کامل به دست خواهد آمد.

محمدی با یادآوری اینکه هرچه درمان چشم تنبل با تاخیر انجام شود، احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر خواهد شد، ادامه داد: پس از 7 تا 10 سالگی درمان تاثیری در بهبود بینایی نخواهد داشت، از این رو به خانواده ها توصیه می شود چشم کودکان3 تا 6 سال باید همه ساله معاینه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت تیم های سیار سنجش بینایی در روستاهای ماه نشان

فعالیت تیم های سیار سنجش بینایی در روستاهای ماه نشان