مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-13اقتصادي

حمایت جامع «طرح جوانی جمعیت» از فرزندآوری


طرح جوانی جمعیت نخستین قانونی است که به طور جامع از فرزندآوری حمایت می کند و با تبدیل سیاست های کلی جمعیت به یک قانون؛ - ، صالح قاسمی، پژوهشگر و کارشناس تحولات جمعیت در برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه با موضوع جمعیت و فرزندآوری گفت: واقعیت امر این است که نه تنها نهادهای ملی و کارشناسان کشور بلکه نهادهای بین المللی و بعضی پژوهش های جهانی به صراحت اعلام می کنند که ایران در وضعیت هشدار جمعیتی قرار گرفته و شاخص های جمعیت شناسی ایران صاحب رکود شده اند.

وی افزود: سال 99 نرخ رشد جمعیت کشور به 6 تا 7 دهم درصد رسید که این پایین ترین نرخ رشدی است که ایران در طول تاریخ به خود دیده و به زودی به نرخ رشد صفر درصد خواهیم رسید که احتمالاً بین ده تا 15 سال دیگر طول خواهد کشید.

قاسمی عنوان کرد: در حال حاضر نرخ باروری ایران به 1،6 دهم فرزند (حدود یک و نیم فرزند) به ازای یک زن رسیده و رکوردی بی سابقه در طول تاریخ ایران به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: در نرخ باروری 1،5 درصد جمعیت بالای 60 درصد را تجربه می کند، (یعنی از هر ده ایرانی یک ایرانی)؛ در یک بازه 25 تا 30 سال آینده سالمندی کشور از ده درصد به سه برابر افزایش می یابد و به حدود 30 درصد خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت جامع «طرح جوانی جمعیت» از فرزندآوری

حمایت جامع «طرح جوانی جمعیت» از فرزندآوری