مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 08:252021-11-13اقتصادي

800 هنرمند صنایع دستی برای گرفتن تسهیلات کرونا به بانک معرفی شدند


سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از معرفی 800 صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی دارای کارگاه های آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات خبر داد.

- زهره اسد پور در گفت و گو با مهر اظهارکرد: تا کنون 800 صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی از ابتدای پرداخت تسهیلات کرونا برای دریافت آن معرفی شده اند.

وی بیان کرد: از این تعداد 550 نفر در مرحله اول در سال گذشته و 250 نفر در مرحله دوم تا این لحظه برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند که بیشتر آنها این تسهیلات را با کارمزد 4 درصد دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: از جامعه آماری 10 هزار صنعتگر صنایع دستی استان برای 7 هزار و 500 نفر مجوز و پروانه تولید انفرادی، پروانه تولید کارگاهی، پروانه اعلام تأسیس کارگاه و کارت شناسایی صادر شده است.

اسدپور عنوان کرد: مابقی صنعتگران صنایع دستی و هنرهای سنتی استان مجوز ندارند یا به دلایلی مجوز آنها باطل شده و برای صدور مجدد آن تاکنون اقدام نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه ارزش فروش تولیدات صنایع دستی با شرکت فعالان این حوزه در نمایشگاه های صنایع دستی استان و کشور مشخص می شود، گفت: با شیوع کرونا و اینکه نمایشگاه های صنایع دستی تعطیل شد بازار این تولیدات راکد و فروش مجازی صنایع دستی رونق گرفته و چون این کار توسط خود این افراد انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

800 هنرمند صنایع دستی برای گرفتن تسهیلات کرونا به بانک معرفی شدند

800 هنرمند صنایع دستی برای گرفتن تسهیلات کرونا به بانک معرفی شدند