مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 08:202021-11-13حوادث

زلزله های روانی ناشی از حوادث و بحران ها


چهار سال از زلزله کرمانشاه می گذرد، زلزله ای که در زمان وقوع، یکی از بیشترین تخریب ها را در مرکز زلزله، یعنی سرپل ذهاب ایجاد کرد و خانواده های زیادی از بخش ها و روستاهای این شهرستان را با بی خانمانی و پدیده های روانی مواجه کرد.

- ایسنا/اصفهان چهار سال از زلزله کرمانشاه می گذرد، زلزله ای که در زمان وقوع، یکی از بیشترین تخریب ها را در مرکز زلزله، یعنی "سرپل ذهاب" ایجاد کرد و خانواده های زیادی از بخش ها و روستاهای این شهرستان را با بی خانمانی و پدیده های روانی مواجه کرد.

در اثنای کمک های مالی و صنفی به صورت دولتی و مردمی به زلزله زدگان، کمتر کسی به بُعد مهمی از این فاجعه یعنی بازسازی روانی بعد از حادثه است توجه کرده است.

پروین میرعنایت-سرپرست گروه روانشناسی انجمن حمایت از کودکان پسا حادثه، در گفت و گو با ایسنا به مناسب چهارمین سالگرد زلزله کرمانشاه، از پروژه روان درمانی انجام شده بعد از وقوع حادثه به عنوان یک طرح موفق قابل تعمیم در جامعه یاد کرد.

این روانشناس بالینی با بیان اینکه حوادث طبیعی از جمله زلزله از جهات مختلف افراد را تحت تاثیر قرار می دهند، گفت: از دست دادن خانه و خانواده، فشار روانی قابل توجهی را به افراد تحمیل می کند و زخم روانی ناشی از حادثه می تواند بر کارکرد اجتماعی، شغلی، تحصیلی و خانوادگی آنها تاثیر ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله های روانی ناشی از حوادث و بحران ها

زلزله های روانی ناشی از حوادث و بحران ها