مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 08:202021-11-13اقتصادي

مخالفت یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طرح حذف ارز 4200 تومانی و یارانه جدید


محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما جلسات متعددی با دولت در خصوص ارز 4200 تومانی داشته ایم اما تاکنون برنامه نهایی دولت در خصوص شیوه مدیریت ارز 4200 تا پایان سال ارائه نشده است و امیدواریم دولت آثار اقدامات خود به درستی پیش بینی و تدبیر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با وجود اینکه مجلس نسبت به شیوه فعلی ارز 4200 تومانی به سبب ایجاد رانت و عدم بهره مندی سفره مردم، معترض است، با این حال حذف کامل ارز دولتی را برای نهاده های دامی در موقعیت فعلی بدون راهکارهای عملی جهت پشتیبانی از تولید و جلوگیری از آثار تورمی آن، به صلاح نمی داند.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برای حذف ارز ترجیحی دولت نیاز به مصوبه مجلس ندارد، گفت: بر اساس جزء 3 بند ب تبصره 1 قانون بودجه 1400 دولت می تواند هر زمان بخواهد نسبت به ارز ترجیحی اقدام کند و این نیاز به مصوبه مجلس ندارد.

بر خلاف آنچه در رسانه ها از این لایحه به حذف ارز 4200 تومانی نام برده می شود در حقیقت این لایحه ارز 4200 تومانی را به میزان 4.

6 میلیارد دلار افزایش می دهد.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت می تواند با افزایش سقف ارز ترجیحی از 8 به 12.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طرح حذف ارز 4200 تومانی و یارانه جدید

مخالفت یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طرح حذف ارز 4200 تومانی و یارانه جدید