مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 08:052021-11-13بين الملل

کوبا پیشنهاد آمریکا برای دریافت واکسن کرونا را نپذیرفت


وزیر امور خارجه کوبا در جمع دیپلمات هایی در هاوانا اعلام کرد، دولت کوبا اهدای یک میلیون دوز واکسن کووید 19 از سوی آمریکا را رد کرد چرا که این پیشنهاد خیلی دیر مطرح شد و الزامات بسیار زیادی ضمیمه آن شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه میامی هرالد، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا گفت: وزارت امور خارجه آمریکا جمعه گذشته با سفارت کوبا در واشنگتن تماس گرفت تا این پیشنهاد دقیقه نودی و فرصت طلبانه را مطرح کند.

وی روز چهارشنبه در یک نشست غیرمعمول این اظهارات را مطرح کرد و از برنامه های آمریکا برای بی ثبات کردن دولت کمونیست کوبا و فقدان کمک های بشردوستانه در دوران پاندمی کرونا نیز گله و شکایت کرد.

برونو رودریگز گفت: آنها اهدای واکسن کرونا را به کشوری که مردم آن در حال حاضر واکسینه شده اند و حتی برنامه دوز یادآور نیز در حال پیشرفت است، پیشنهاد می دهند اما الزامات سختگیرانه و مداخله جویانه ای از جمله لزوم انجام مطالعات بالینی در کوبا با این واکسن ها را نیز ضمیمه آن می کنند.

وی افزود: مقامات کوبا محترمانه پاسخ پیشنهاد آنها را دادند و توضیح دادند که چرا این واکسن های اهدایی کمکی به بهبود وضعیت سلامتی کوبایی ها نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوبا پیشنهاد آمریکا برای دریافت واکسن کرونا را نپذیرفت

کوبا پیشنهاد آمریکا برای دریافت واکسن کرونا را نپذیرفت