مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 08:002021-11-13اجتماعي

بنای تاریخی مسجد جامع صفاییه رفسنجان دستخوش آسیب/شهرداری درصدد رفع مشکل


مسجد جامع شهر صفاییه در اواخر دور قاجاریه توسط خیّر مرحوم آگاه بنا شده و اکنون دیوارهای آن به دلیل کف سازی پیاده رو دچار رطوبت شده است، اما شهردار، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، مسجد جامع شهر صفاییه مرکز بخش فردوس رفسنجان دارای قدمتی بیش از 80 سال است که توسط مرحوم آگاه از خیران به نام این منطقه ساخته شده است.

مسجد جامع صفاییه که ثبت ملی هم شده است، این روزها دستخوش رطوبتی ست که از ناحیه کف سازی پیاده رو و خیابان ایجاد شده است، اما شهردار جدید و متولیان مسجد در صدد هستند که این مشکل را به کمک خیّر برطرف کنند تا به این بنا آسیبی وارد نشود.

ساخت مسجد اواخر قاجاریه، ثبت ملی 1384 باقری کارشناس میراث فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به اینکه مسجد جامع صفاییه در سال 1320 بنا شده و به ثبت ملی رسیده است، اظهار کرد: مشکلی که برای مسجد جامع صفاییه ایجاد شده است، رطوبتی ست که از کف سازی به وجود آمده، چون کف اصلی مسجد نسبت به پیاده رو پایین تر قرار گرفته و موجب رطوبت زدگی دیوارهای مسجد شده است.

وی ادامه داد: درب اصلی مسجد هم به واسطه همین کف سازی پایین تر رفته و بسته شده است که تردد از آن صورت نمی گیرد، بنابراین ما پیشنهاد دادیم پیاده رو را پایین تر ببرند که بنا آزاد شود و اگر متولی آن طبق پیشنهاد ما عمل کند، بنا آز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنای تاریخی مسجد جامع صفاییه رفسنجان دستخوش آسیب/شهرداری درصدد رفع مشکل

بنای تاریخی مسجد جامع صفاییه رفسنجان دستخوش آسیب/شهرداری درصدد رفع مشکل