مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-13اقتصادي

برداشت طلای سفید از مزارع داراب/تولید 17 هزار و 500 تن وَش


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برداشت وش پنبه از سطح 5500 هکتار از مزارع پنبه شهرستان داراب به عنوان قطب اصلی تولید این محصول در استان فارس از اوایل آبان ماه شروع و تا اواسط بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

- احمدرضا صالحی، در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان اینکه شهرستان داراب با تولید حدود 17 هزار و 500 تن وش پنبه، مقام اول تولید این محصول در استان فارس را دارد، گفت: شرایط آب و هوایی مناسب برای رشد و نمو پنبه باعث تولید الیافی شده که از نظر کیفیت در کشور بی نظیر و به عنوان طلای سفید، از جایگاه ویژه ای بین کارخانه های ریسندگی و بافندگی داخل و خارج از کشور مطرح است.

صالحی ادامه داد: با توجه به اینکه برداشت وش پنبه در این شهرستان اکثرا به صورت دستی است، در ایام برداشت محصول پنبه، کمبود نیروی انسانی باعث طولانی شدن مدت برداشت و افزایش هزینه های تولید می شود.

وی ادامه داد: امسال، مدیریت جهادکشاورزی داراب، برای کاهش زمان و هزینه برداشت پنبه با ترویج کشت مکانیزه بین کشاورزان، 800 هکتار از مزارع پنبه شهرستان با بذر کار پنوماتیک به صورت مکانیزه کشت شد تا آنها بتوانند محصول وش خود را بوسیله کمباین وش چین برداشت کنند.

صالحی با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت پنبه، درآمد کشاورزان را تحت تاثیر قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت طلای سفید از مزارع داراب/تولید 17 هزار و 500 تن وَش

برداشت طلای سفید از مزارع داراب/تولید 17 هزار و 500 تن وَش