مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 07:102021-11-13پزشكي

مبارزه با کووید-19 به کمک شیر مادر


محققان دانشگاه راچستر(University of Rochester) آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند در شیر مادران واکسینه شده پادتن یا آنتی بادی های کووید یافت شده است.

- محققان دانشگاه راچستر(University of Rochester) آمریکا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند در شیر مادران واکسینه شده پادتن یا آنتی بادی های کووید یافت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ای، نتایج مطالعه اخیر محققان دانشکده پزشکی دانشگاه راچستر و دانشگاه نیویورک شواهدی از وجود آنتی بادی های کووید در شیر مادران واکسینه شده ارائه می دهد.

به گفته محققان در شیر مادرانی که دارای دو نوع مصونیت در برابر کووید هستند، آنتی بادی های فعال کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 تولید می شود.

منظور محققان از دو نوع مصنویت گروهی از مادرانی است که به بیماری کووید-19 مبتلا شده و سپس بهبودی حاصل کرده اند و گروهی دیگر نیز مادرانی هستند که واکسن مبتنی بر آر ان ای پیام رسان دریافت کرده اند.

در این مطالعه محققان به بررسی نمونه شیر 47 مادر که در دوران شیردهی بودند و به بیماری کووید-19 مبتلا بودند و 30 مادر که واکسن مبتنی بر آر ان ای پیام رسان دریافت کرده بودند، پراختند.

پس از بررسی ها محققان دریافتند مادرانی که دارای ایمنی اکتسابی پس از ابتلا به بیماری بودند سطوح بالایی از آنتی بادی های ایمونوگلوبولین ای علیه ویروس در شیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با کووید-19 به کمک شیر مادر

مبارزه با کووید-19 به کمک شیر مادر