مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 05:002021-11-13اقتصادي

خانه های روستایی که ساختشان روی کاغذ می ماند


کمبود زمین، گرانی آن و نداشتن کاربری و مشکلات الحاق، خواسته ساخت خانه را برای شمار زیادی از روستاییان روی کاغذ باقی می گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح های هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند، آبادانی روستاها و کمک به ترویج پروژه های عمرانی در آن ها رسالت اصلی طرح هادی روستایی در افق 10 ساله است.

مهاجرت معکوس، افزایش جمعیت از سویی، پایان یافتن افق 10 ساله طرح های اجرا شده از سوی دیگر اهالی روستاهای فاروج را با چالش رویای ساخت خانه مواجه کرده است.

کمبود زمین یکی از اهالی بزرگترین روستای شهرستان فاروج در گفت و گو با ایسنا می گوید: بییش از یک دهه از اجرای طرح هادی روستای مایوان می گذارد و جوان های روستا با مشکل کمبود زمین در محدوده برای ساخت مسکن مواجه اند.

علی خسروی که از اهالی روستای مایوان است می افزاید: برای توسعه روستاها و سکونت پذیرتر کردن آن نیاز به بازنگری در طرح هادی است.

وی بیان می کند: بی توجهی متولیان به این حوزه، زمینه ساز افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز می شود که تبعات آن برای مردم و چهره روستا کم نیست.

گرانی زمین یکی از اهالی روستای قلعه صفا در بخش خبوشان هم می گوید: زمین در این روستا بسیار گران و کم است و اهالی برای ساخت مسکن با مشکل مواجه اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های روستایی که ساختشان روی کاغذ می ماند

خانه های روستایی که ساختشان روی کاغذ می ماند