مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 04:252021-11-13سياسي

ضرورت تجهیز خانه های بهداشت مناطق محروم به سرم ضد عقرب و مار


نماینده مردم سراوان و عضو کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: خانه های بهداشت در مناطق محروم باید مجهز به سرم ضد عقرب و مار شوند.

- ملک فاضلی، در گفتگو با و واکسیناسیون شده که واقعاً در جای خود کار شایسته و قابل تقدیری است، اما این موضوع نباید موجب شود که تصمیم گیران نظام بهداشت و درمان کشور از سایر موضوعات حوزه بهداشت و درمان غافل شوند.

وی ادامه داد: توصیه می کنم نسبت به بیماری های شایع در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، به ویژه استان سیستان و بلوچستان توجه جدی تری شود و تجهیز خانه های بهداشت و مراکز درمانی مورد غفلت قرار نگیرد.

فاضلی افزود: در این مناطق ممکن است فاصله یک مرکز درمانی و خانه بهداشت تا بیمارستان، حدود 150 تا 200 کیلومتر باشد، آن هم با مسیرهای روستایی سخت و صعب العبور که فاصله زمانی زیادی ایجاد می کند و انتقال بیمار به بیمارستان دشوار، پر هزینه و زمان بر است.

به گفته نماینده مردم سراوان، باید با تجهیز و توانمندسازی خانه های بهداشت، هم از منظر بحث پیشگیری و هم از منظر خدمات درمانی، شرایطی را فراهم کرد که بیماران به امکانات لازم دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از این موارد، تأمین سرم ها و پادزهرهای ضد عقرب و ضد مار است، چرا که با توجه به خصوصیات جغرافیایی در مناطق روستایی و حتی مرزی، عقرب زدگی و مار گزیدگی شایع است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تجهیز خانه های بهداشت مناطق محروم به سرم ضد عقرب و مار

ضرورت تجهیز خانه های بهداشت مناطق محروم به سرم ضد عقرب و مار