مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 11:452021-11-12ورزشي

نخستین موزه وقفی جهان 87 ساله شد


مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم کریمه اهل بیت(س) با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس این موزه گفت: موزه فاطمی نخستین موزه وقفی جهان، - حجت الاسلام والمسلمین علی فتح الله زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم، در سالروز تأسیس موزه حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: موزه یکی از مهم ترین مصادیق میراث فرهنگی است که برای همه اقشار جامعه تاثیرگذاری و آموزندگی بسیاری دارد.

وی افزود: هرکسی به اندازه درک و استعداد و فهم خود می تواند در بازدید از اشیاء وآثار موزه بهره مند شود؛ از این لحاظ موزه اهمیت خاصی در انتقال و اثرگذاری پیام فرهنگی و معنوی دارد.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: در واقع موزه را می توان پنجره و دریچه ای به هویت معنوی، فرهنگی، تمدن، سنت و عقائد گذشتگان دانست که هر مقدار از غنای بیشتری برخوردار باشد، نشان می دهد که یک ملت تا چه حد از جهات علمی، فرهنگی، معنوی، خلاقیت و دانش پژوهی، عمق و پیشینه دارد.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی نیز که پیشینه تمدنی چندهزار ساله دارد، در سده اخیر موزه های بسیاری ایجاد شده و هرکدام به نوعی در راستای رسالت و اهداف موزه و موزه داری، فعالیت و نقش آفرینی می کنند، گفت: به دلیل وجود گنجینه های نفیس در اماکن متبرکه ایران، از همان دهه های آغازین این حرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین موزه وقفی جهان 87 ساله شد

نخستین موزه وقفی جهان 87 ساله شد