مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 10:152021-11-12اقتصادي

چاره فرونشست ها اصلاح الگوی مصرف آب است


برای فرونشست ها راهی جز اصلاح الگوی مصرف آب و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف نیست - خبرنگار مهر ، سیدعلی اکبر محرابیان ظهر امروز در بازدید از وضعیت فرونشست روستای حبیب آباد شهرستان برخوار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصل ماجرای فرونشست ها برداشت مازاد بر تعادل منابع آب زیرزمینی است و برداشت ها مناسب نبوده است از این رو راهی نداریم جز اینکه میزان مصارف و منابع را متعادل کنیم.

وی ادامه داد: باید مصارف را به ویژه در بخش کشاورزی معقول کنیم زیرا تقریباً 90 درصد آب کشور صرف کشاورزی می شود، جمعیت افزایش پیدا کرده و تصرف بالا رفته است اما مصارف کشاورزی را با شیوه های نوین تعدیل نکردیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه از چاه ها آب برداشت شده و به روش های سنتی مانند ثقلی و غرقابی محصول تولید می شود، اضافه کرد: این در حالی است که راندمان تولید کشاورزی کشور بسیار کم است و هیچ راهی جز اصلاح مصرف آب نیست که این موضوع در مدتی معقول و با برنامه ریزی حتماً اصلاح می شود.

در این بازدید همچنین رضا اسلامی مدیرکل سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی استان اصفهان با بیان اینکه میزان فرونشست دشت برخوار حدود 40 تا 50 برابر میانگین جهانی است، اظهار داشت: میزان نشست این منطقه 174 میلی متر در سال است در حالی که در جهان چهار میلی متر فرونشست در سال بحران شناخته می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاره فرونشست ها اصلاح الگوی مصرف آب است

چاره فرونشست ها اصلاح الگوی مصرف آب است