مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 08:302021-11-12پزشكي

درمان افسردگی در 20 دقیقه


محققان ژاپنی می گویند یک داروی مغزی تزریقی از بینی می تواند به درمان افسردگی تنها در 20 دقیقه کمک کند که ما را یک قدم به درمان های مبتنی بر فناوری نانو نزدیک تر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، تصور کنید احساس ناراحتی و افسردگی می کنید و فقط با یک تزریق دارو از طریق بینی رفعش کنید! بر اساس مطالعه ای که به تازگی در مجله Controlled Release منتشر شده است، به لطف تلاش محققان ژاپنی، این اتفاق در آینده نزدیک ممکن است با یک داروی ضد افسردگی تزریقی از بینی ممکن شود.

این تحقیقات جدید مفهوم جدیدی را برای سیستم های دارورسانی تعریف می کند و راه حلی فناورانه را توصیف می کند که می تواند پیامدهای گسترده ای برای تحقیقات عصبی-دارویی داشته باشد.

اما مهم تر از همه اینکه مشاهده شد که این دارو در عرض 20 دقیقه اثر می گذارد و این موضوع، راه را به روی روش های آینده نگرانه برای تحویل دارو به مغز، از جمله نانوبیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک باز می کند.

به دلیل موانع سرسختی مانند جذب سیستمیک، تخریب سریع دارو، حمل و نقل آکسونی و رویکرد نسبتاً تهاجمی که اغلب توسط تکنیک های مرسوم مورد نیاز است، وارد کردن دارو به مغز برای درمان بیماری ها برای دانشمندان یک افق چالش برانگیز باقی مانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان افسردگی در 20 دقیقه

درمان افسردگی در 20 دقیقه