مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 14:502021-11-11اجتماعي

روایتی از کولبری تا همرزم شدن با سردار دلها


کلاوه سنجاوی، دهکده ای کوچک، اما زیبا در اطراف منطقه سر پل ذهاب کرمانشاه نقطه ای است که جانبازی دلیر را در دامن خود پرورش داد تا امروز مایه فخر ایران و ایرانی باشد، - خبرگزاری فارس ـ اراک؛ چریک جانباز حمید چابک، زاده روستای زیبای کلاوه بود، روستایی که سخاوت زمین و آسمان تنها دارایی 25 خانوار ساکن آن بود و این سخاوت نیز از ترس ستم خان سالاری آن روزها جرأت بخشیدن نداشت.

 کلاوه سنجاوی، دهکده ای کوچک، اما زیبا در اطراف منطقه سر پل ذهاب کرمانشاه نقطه ای است که جانبازی دلیر را در دامن خود پرورش داد تا امروز مایه فخر ایران و ایرانی باشد، جانبازی رشیدی که از کولبری به هم رزمی با سرداری رسید که قبله دل ها بود و مرد میدان.

جانباز چابک بهار سال 1310 در روستایی کوهستانی چشم به جهان گشود، آبان ماه امسال نخستین سالگرد آسمانی شدن این جانباز دلیر بود، به همین مناسبت با سردار کوهی مسئول عملیات قرارگاه رمضان، همرزم و فرمانده حمید چابک دقایقی به گفت وگو نشستیم که وی روایت زندگی این جانباز را اینگونه روایت کرد.

جانباز چابک در یکی از روستاهای استان کرمانشاه متولد شد اما شرایط سخت اقتصادی  او را ناچار به مهاجرت به اراک کرد و او بعد از مهاجرت به اراک در دوران جنگ راهی جبهه ها شد و بعد از با مجروحیت شیمیایی تا پایان عمر زندگی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از کولبری تا همرزم شدن با سردار دلها

روایتی از کولبری تا همرزم شدن با سردار دلها