مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 13:552021-11-11سياسي

ایرانیان مقیم خارج چقدر ثروت دارند؟


مخالفان برجام و کسانی که تحریم را نعمت می دانند باید توجه کنند که بزرگترین اشتغالزایی در سال های اخیر پس از اجرای برجام اتفاق افتاد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در کلاب هاوس خبرآنلاین با موضوع وعده اشتغال دو میلیونی واقعیت یا سراب، گفت: بالاترین نرخ اشتغالزایی طی 16 سال اخیر در ایران به سال 1396 تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه این آمار باید از سوی مخالفان برجام مورد تحلیل قرار گیرد، اضافه کرد: در حقیقت دوستان مخالف برجام باید توضیح دهند در برابر این آمار چه توضیحی دارند چرا که حتی از منظر اشتغالزایی اهمیت برجام روشن است.

وی با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازرسمی سازمان برنامه و بودجه درباره اشتغال گفت: در گزارشی که تحت عنوان آمار اقتصادی در سال 1398 منتشر شده است، مشخص است بهترین خالص ایجاد اشتغال به سال 1396 تعلق دارد .

در این سال 764 هزار نفر شاغل شدند و این قابل توجه دوستانی است که از برجام می ترسند.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: این نشان می دهد برجام به نفع منافع ملی ایران است.

پازوکی با اشاره به اینکه پس از کرونا، حدود یک میلیون و 10 هزار نفر از بازار کار خارج شدند، گفت: جدا از این ، مجموعا کسانی که به دلیل تحصیل از بازار کار خارج شده اند یا زنانی که خانه دار مانده اند ، به 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانیان مقیم خارج چقدر ثروت دارند؟

ایرانیان مقیم خارج چقدر ثروت دارند؟