مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 12:402021-11-11اقتصادي

افزایش صادرات زعفران به چین


مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته 10 تن زعفران به چین صادر شده است، از افزایش صادرات زعفران به این کشور خبر داد.

- مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش صادرات محصول زعفران به کشور چین طی امسال خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، حسین زینلی در گفت و گو با ایسنا، گفت: طی یکی دو ماه گذشته 10 تن زعفران به این کشور صادر شده و این نشان دهنده آن است که ایران همچنان جایگاه خود را برای محصول زعفران در دنیا حفظ کرده است.

وی اظهارکرد: در حال حاضر در سطح 121 هزار هکتار در کشور زعفران کشت می شود که دیگر برنامه ریزی های دولت برای افزایش سطح مزارع زعفران نیست.

وی افزود: هم اکنون دولت به دنبال آن است تا بهره وری را در واحد سطح افزایش دهد تا با ارائه یارانه به کشاورز، تولید را به سوی ارگانیک تر شدن پیش ببرد.

زینلی ادامه داد: برای تولید محصول ارگانیک نیاز به سرمایه گذاری و هزینه کرد است که انجام این هزینه از توان بسیاری از کشاورزان خارج بوده در نتیجه باید دولت حمایت های لازم را در این صورت داشته باشد که کشاورز بعد از اینکه محصول ارگانیک به بار نشست و آن را با قیمت بالاتر فروخت، خود به سوی تولید محصول ارگانیک پیش برود، اما اگر در گام نخست حمایت های لازم از آن ها صورت نگیرد تمایل چندانی برای انجام این کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش صادرات زعفران به چین

افزایش صادرات زعفران به چین